Now showing items 1-20 of 48

    • Advertising in food industry 

      Евсеева, А. Д. (БНТУ, 2020)
      In this article, advertising is considered as a subject of attracting the customers’ attention to the food industry. The most efficient advertising methods are also studied.
      2020-10-05
    • Ananysis of the possibilities of introducing the principles of holacracy in the belarusian management system 

      Бондарчук, М. С. (БНТУ, 2019)
      The scientific article is dedicated to the analysis of the possibilities of introduction the principles of holacracy in the system of Belarusian management. The article reveals the concept and principles of holacracy. As a result, it was concluded that nowadays Belarusian companies are not ready for implementation of holacracy principles in the management system of companies due ...
      2019-08-09
    • Attracting chinese investments into economy of the Republic of Belarus 

      Федорова, О. А. (БНТУ, 2019)
      The special features of development of the bilateral relations of the Republic of Belarus and the People’s Republic of China in the investment and production sectors are considered. The directions of the Belarusian- Chinese cooperation, in particular, the implementation of investment projects with the participation of residents of the industrial park "Great Stone", are analyzed.
      2019-08-14
    • Brain drain as a negative factor influencing the Belarusian economy 

      Лаптик, В. А. (БНТУ, 2023)
      Население нашей планеты постоянно находится в движении из-за различных факторов, таких как природные явления, социальная динамика и миграция. Одной из насущных проблем, с которой сталкиваются развивающиеся страны, такие как Республика Беларусь, является международная трудовая миграция высококвалифицированных специалистов, широко известная как «утечка мозгов». Эти люди представляют ...
      2023-07-13
    • Branding in crisis: analysis of companies' experience and development of survival strategies 

      Макарич, T. A. (БНТУ, 2023)
      Брендинг – ключевой элемент бизнеса, помогающий компаниям сохранять лидерство на рынке и преодолевать кризисные ситуации. Для выхода из кризиса компаниям необходимо использовать различные стратегии брендинга, основанные на усилении бренда, дифференциации бренда и снижении цены на продукцию, но при этом они должны учитывать собственные ресурсы и возможности, а также особенности ...
      2023-07-06
    • Comparative analysis of the management systems of Japan and the USA 

      Корбут, А. Н. (БНТУ, 2021)
      Для успешного функционирования компании необходимо организовать грамотную систему по ее управлению. В таких развитых странах, как Япония и США сформировались свои концепции и подходы к управлению организациями, что в итоге создало общее представление об их системе менеджмента.
      2021-06-22
    • Development of business in drinking water production 

      Маруго, Е. А. (БНТУ, 2019)
      The special features of business development in the field of drinking water are considered in this article. The process of creating such a business is described consistently. The main barriers to its development are shown. The main factors affecting the profitability of the company are presented. Recommendations on improving the production and delivery of drinking water are given.
      2019-08-13
    • Development of successful brands in the global economy 

      Козловская, М. С. (БНТУ, 2023)
      В данной статье рассматриваются вопросы развития брендов в мировой экономике. Создание успешных брендов – важный фактор развития любой отрасли. В то время, когда конкуренция растет, а глобальный рынок расширяется, бренды должны уметь адаптироваться к инновациям и вести компанию вперед. Изучение влияния брендов на экономику способствует ее развитию в различных сферах, повышает ...
      2023-07-06
    • Doing business in an environment of universal globalization and acceleration of technological progress 

      Карпенко, А. Ю. (БНТУ, 2023)
      Предприятия имеют доступ к глобальному рынку, который позволяет им продавать свои товары и услуги потребителям по всему миру. Это привело к усилению конкуренции и появлению новых возможностей для роста. Кроме того, технологический прогресс позволил предприятиям работать более эффективно и результативно. Это включает в себя онлайн-маркетинг, социальные сети, платформы электронной ...
      2023-07-13
    • Factors contributing to improving the competitiveness of the enterprise in modern economic conditions 

      Гришанович, К. А. (БНТУ, 2022)
      Конкурентоспособность является главным критерием выпускаемой продукции в современных условиях. В данной статье рассматриваются факторы, способствующие повышению конкурентоспособности ОАО «Осиповичский завод автомобильных агрегатов», как многопрофильном производственном комплексе.
      2022-07-26
    • Features of entrepreneurship development among youth in the Republic of Belarus 

      Куликович, Е. В. (БНТУ, 2020)
      This article deals with the problems of business development among youth in the Republic of Belarus and ways to solve them.
      2020-10-05
    • Features of strategic management in organization of small business 

      Маруго, Е. А. (БНТУ, 2020)
      In modern conditions, any business, including small ones, is faced with constantly changing environmental conditions and changes in the internal environment. Only the correct setting of goals and objectives, an objective assessment of the external and internal environment are able to provide increased efficiency in the functioning of a small organization in market conditions. ...
      2020-10-05
    • Foreign language lexical competence as a component of training future specialists at a non-linguistic university 

      Буланова, Н. П. (Право и экономика, 2020)
      В данной статье рассматривается формирование лексической компетенции у студентов, будущих специалистов, средствами иностранного языка в неязыковом учреждении высшего образования.
      2020-04-09
    • Impact of social media on the growth of small business 

      Евсеева, А. Д.; Соколюк, А. О. (БНТУ, 2019)
      The topic of this article is relevant, as nowadays advertising and its placement in various social networks has a great influence on the development of small and medium-sized businesses in general. This technology for placing advertisements in social networks (Instagram, VK, and Facebook) is new and has not yet been fully explored.
      2019-08-09
    • Impact of the modern world economy on doing bussiness in China 

      Дерябкина, E. Д. (БНТУ, 2023)
      Ведение бизнеса в условиях современной глобальной экономики имеет ряд положительных и отрицательных черт. В условиях глобализации странам как никогда нужно стараться не попасть в «яму» кризиса. Но после адаптационного этапа откроются новые возможности, которые помогут развить предпринимательский потенциал, на нашем примере в Китае, делая акцент на малом бизнесе и проведении ряда ...
      2023-07-06
    • Importance of business travel 

      Aстраух, В. A. (БНТУ, 2023)
      В наше время, когда практически у каждого есть мобильный телефон и доступ в Интернет, ряд людей считает, что личные деловые встречи руководителям больших и малых компаний уже не нужны. Такой же точки зрения придерживаются и сами компании, которые не видят преимуществ командировок, предпочитая вместо них видеоконференции. Но есть несколько причин, по которым деловые поездки ...
      2023-07-06
    • Impression marketing 

      Колонтай, А. А. (БНТУ, 2021)
      В этой статье рассматривается понятие маркетинга впечатлений, который помогает компаниям в продвижении своего продукта. Что он из себя представляет, его особенности, влияние на отношение потребителей к бренду, примеры применения его в бизнесе.
      2021-06-22
    • Information and communication technologies in teaching business english vocabulary 

      Буланова, Н. П. (БНТУ, 2020)
      Буланова, Н. П. Information and communication technologies in teaching business english vocabulary / Н. П. Буланова // IX Форум вузов инженерно-технологического профиля Союзного государства : сборник материалов, г. Минск, 26–30 октября 2020 г. / Белорусский национальный технический университет. – Минск : БНТУ, 2020. – С. 81-82.
      2022-09-15
    • Internet marketing 

      Вандич, А. В. (БНТУ, 2020)
      This article deals with the issue of how the Internet marketing works nowadays, its main trends, directions and ways of interaction between the brand and the client.
      2020-10-05
    • Japanese business culture 

      Бондарик, С. А. (БНТУ, 2019)
      The article deals with the Japanese business culture, its aspects, the difficulty of understanding it and cultural values. The reasons for which companies should strive to enter the Japanese market are examined: conditions for a successful start-up and doing business there. Particular attention is paid to the use of Japanese business culture abroad.
      2019-08-09